Způsoby, jakými může být obchod ovlivněný díky změnám v politickém prostředí, a jak se můžou podniky proti těmto změnám bránit, snížit rizika a zajistit si tak růst svých obchodních příležitostí.
Zahraniční obchodní vztahy jsou velmi důležité pro globální ekonomiku, mohou ale podléhat napjaté politické situaci, stejně jakož i celní politice. V našem druhém virtuálním setkání ze čtyř dílné série: "Cesta z krize k příležitostem: Jaká je budoucnost obchodování?" jsme požádali skupinu odborníků, aby se nám vyjádřili k tématu, jak mají vývozci v současnosti nejlépe čelit politickým rizikům a jak se v nich mají dobře orientovat.
Stáhněte si white paper
Když obchodujete s nějakou zemí, určitě s ní často nebudete chtít válčit.
Panelovou diskusi zahájil Andreas Tesch, ředitel obchodního oddělení Atradius, a moderovala ji Daisy McAndrew, erudovaná ekonomická redaktorka. V diskusi se představili následující řečníci:
John Hulsman - prezident globální poradenské společnosti John C. Hulsman
Lesley Batchelor - ředitelka oddělení vývozu britské společnosti Boot Camps
Gordon Cessford - regionální ředitel společnosti Atradius v Severní Americe pro USA
Paneloví řečníci diskutovali o kulturních otázkách a obchodních dohodách. Vzali v úvahu dopad, jaký měl bývalý americký prezident Donald Trump na celní politiku, a spekulovali o možnostech, jakým směrem se bude tato politika vyvíjet za současného prezidenta Joea Bindena. Diskutovali také o důležitosti distribuce vakcín Covid-19 a o tom co způsobí vládní zásahy spojené s protekcionalismem proti těmto vakcínám.
Dokument white paper obsahuje hlavní témata a body jejich diskuse, přičemž nemusí nutně odrážet nározy a stanoviska společnosti Atradius.