Barometr Platební Morálky – Západní Evropa 2016

Barometr platební morálky

  • Rakousko,
  • Belgie,
  • Dánsko,
  • Francie,
  • Německo,
  • Řecko,
  • Irsko,
  • Itálie,
  • Nizozemí,
  • Španělsko,
  • Švédsko,
  • Švýcarsko,
  • Velká Británie
  • Zemědělství,
  • Doprava,
  • Chemie/Léčiva,
  • Stavebnictví,
  • Zboží dlouhodobé spotřeby,
  • Elektrotechnika/IT,
  • Finanční služby,
  • Potraviny,
  • Strojírenství,
  • Kovy,
  • Papírenství,
  • Služby,
  • Ocelářství,
  • Textil

14 04 2016

Špatná platební morálka u B2B zákazníků způsobila finanční potíže v podnikání v Západní Evropě a zapříčinila tak dominový efekt v celém dodavatelském řetězci.

Klíčové výsledky průzkumu

Prodej na úvěr

Předpokládá se, že obchodní podmínky budou v roce 2016 složité. Počet insolvencí se v prognózách různí a neočekává se, že by se tato situace výrazně změnila k lepšímu na mnoha vyspělých trzích. To může být ostatně důvod, proč také respondenti v Západní Evropě daleko více požadují od svých B2B zákazníků platební metody, které je nevystavují platebnímu riziku, než aby své zákazníky vedli k používaní takových platebních metod, které je vystavují riziku s prodlením plateb. Ačkoliv prodej na hotovostní platby často zamezuje jistým ztrátám v tržbách, tak v případech, kdy odběratel skutečně potřebuje mít flexibilně nastavené úvěrové podmínky, většina respondentů, kteří se zabývají B2B obchodem v Západní Evropě, dávají přednost právě takovéto volbě.

Úplné výsledky průzkumu Barometr Platební Morálky – Západní Evropa 2016 naleznete v anglickém jazyce zde.