Kariéra

Jsme celosvětová společnost a jako taková nabíráme talenty po celém světě. Prosazujeme pozitivní a různorodou pracovní kulturu pro všechny naše zaměstnance.

Srdcem našeho podnikání je důraz na péči o dobré vztahy. Dosahujeme toho tím, že pro všechny naše zaměstnance rozvíjíme příjemné pracovní prostředí založené na spolupráci a týmové práci. Tuto naši pozornost zaměřujeme samozřejmě také na naše klienty, se kterými usilujeme o vybudování pevných pracovních vztahů.

 

Rozvíjíme dobře ohodnocené profese

 

 

 

 

 

Woman holding mug Atradius Collect@Net

 

 

 

 

 

Víme, že nám dodáte tu nejlepší práci, pokud shledáte Vaše zaměstnání dostatečně povzbudivé a dobře finančně ohodnocené. Ve společnosti Atradius podporujeme všechny naše zaměstnance k tomu, aby nám ze sebe mohli vydat jen to nejlepší, aby rozvíjeli svoje schopnosti a byli ambiciózní - a to nejen pro společnost Atradius, ale také pro sebe.

Jako náš zaměstnanec budete povzbuzován(a) k tomu, abyste převzal(a) budování Vaší kariéry do vlastních rukou. Budeme Vás podporovat, pokud budete potřebovat poradit nebo se vzdělávat ve školících programech, a pomůžeme Vám, abyste žili podle svých ambicí.

 

Pracujeme s pozitivním kulturním prostředím

Budování pozitivních vztahů mezi našimi kolegy a klienty je pro nás klíčovým pravidlem pro to, abychom správně a dobře fungovali. Považujeme se za zaměstnavatele rovných příležitostí a pevně věříme tomu, že každý náš zaměstnanec má právo na to, aby mu byla projevována stejná úcta a respekt.

Jsme nadnárodní společnost, která poskytuje mnoho příležitostí k cestování a pro mezinárodní práci. Po celém světě, ve většině našich kanceláří, můžete najít zaměstnance z mnoha rozdílných národností a kultur.

Etika naší společnosti jasně vyjadřuje, jakým způsobem pohlížíme sami na sebe a na naše zaměstnance. Jsme odborníky v našem oboru. Rádi pracujeme s kulturními inovacemi, ve kterých využíváme nových technologií k tomu, abychom ve prospěch našich klientů vyvinuli nové služby. Věříme ve spolupráci a v týmovou práci a stejně tak rozvíjíme dobré obchodní vztahy s našimi klienty.

Kromě toho vyplývá naše činnost také z firemního kodexu společenského a obchodního chování, nazvaného Zásady vedení a správy společnosti Atradius, ve kterém se zavazujeme, že budeme plnit naše povinnosti čestně a v souladu s naším prohlášením o morálním a etickém chování.

 

 

 

 

 

Atradius_sports_event

 

 

 

 

 

Vytváříme odlišnosti a měníme společenské postoje

Podporujeme desatero principů OSN Global Compact. Věříme, že máme povinnost chovat se k našim zaměstnancům poctivě, čestně a s úctou, a na oplátku je podporujeme, aby sami za sebe usilovali a rozvíjeli svoji společenskou odpovědnost. To na lokální úrovni poskytuje příležitosti mnoha našim zaměstnancům k tomu, aby se účastnili charitativních činností nebo se angažovali v činnostech souvisejících s otázkami životního prostředí a podporovali tak své komunity.

 

Práce ve společnosti Atradius

Pokud se chcete dovědět více o tom, jaké to je pracovat pro společnost Atradius, podívejte se na některé profesní momentky od našich kolegů z různých oddělení, kteří v současné době stále pracují pro Atradius.

 

Frank Ronsholt HR case studyFrank Rønsholt

Káva chutná nejlépe v Miláně

 

Jeden týden najdete specialistu z oddělení IT, Franka Rønsholta, v Helsinkách, jak připojuje počítače pro nové kolegy, zatímco následující týden může být Frank na cestě třeba do Tokia, kde bude přesouvat přehřátý a zemětřesením poničený server na jiné místo. Protože je Frank součástí mezinárodního Atradius IT týmu, patří mezi jeho hlavní kompetence respektování kulturních rozdílů, které přirozeně existují v takové organizaci, jakou je Atradius s pobočkami rozmístěnými v 50 zemích světa. Systémy musí pracovat dobře a spolehlivě pro všechny naše klienty a kolegy a to nehledě na to, jestli slunce vychází v Šanghaji, nebo zapadá v Honolulu.

Frank Rønsholt

Frank Rønsholt

 

Milán, Istanbul, Stockholm, Tokio - jmenujte jakékoliv město a 44tý Frank Rønsholt Vám řekne, že tam byl. Současně Vám k tomu s největší pravděpodobností také řekne nějaký ten  dobrý příběh, který s daným místem nějak souvisí. Může to být dech beroucí příběh o naprosto nepředvídatelném problému, který byl vyřešen za minutu dvanáct. Nebo to může být příběh o tom, jak je důležité mít vždy přesný pojem o čase v závislosti na zeměpisné šířce, ve které se právě nacházíte, protože jestliže ho nemáte, může se pro Vás stát obyčejné čtvrteční ráno v 9:00 nekonečné, nebo to pro Vás může mít fatální následky, jestliže Vám místní dodavatel vysvětlil, že Vám zásilku doručí "těsně před víkendem".

Buďte připraveni na cokoliv

Frank často neví, jakému problému bude čelit, dříve, než dorazí na místo. To pro něj ale není problém, právě ta nepředvídatelnost je to, co ho na jeho práci těší. Říká: "Pokud vše správně funguje - pak ano, svoji práci jste udělali velmi dobře, ale nejvíce to je vzrušující právě tehdy, když jste už na místě a musíte najít řešení ihned, protože víte, že když se Vám nepodaří najít řešení, můžete se klidně vrátit domů - takže pak, když se Vám to podaří, je to opravdu skvělé."

Skutečnost, že Frank uspěje, je dána díky dobré kombinaci jeho vlastností - tvrdohlavosti, přehledu a vnímavosti k problémům a chybám, které mohou nastat. K tomu se přidává ještě respekt a porozumění od široké škály jeho kolegů v zahraničí.

Frank je v Atradius známou tváří. Jako specialista v oddělení IT z Kodaně je vždy svými kolegy dobře přijímán a je mu nabízena káva z automatů po celém světě. A kde je káva nejlepší? O tom není žádných pochyb, podle Franka totiž: "Espreso z milánského automatu na kávu chutná doopravdy jako káva".

Bart Poublon HR case studyBart Poublon

Životní sen a cestování po světě

Pro někoho, kdo neměl ve škole nadání na cizí jazyky, jsou jazykové znalosti Barta Poublona ohromující. Mluví anglicky, francouzsky, holandsky, německy a trochu japonsky. Zeptejte se ho na to ale, a on jen skromně pokrčí rameny - cizí jazyky jsou podružné pro něco o moc více důležitého - pro cestování.

"Moje první práce byla účetní blízko mého domova v Belgii. Po čase jsem si ale uvědomil, že tohle není to, co bych chtěl dělat, dokud mi nebude 65. Chtěl jsem cestovat," přiznává.

Bart Poublon

Bart Poublon

 

Když skončil s účetnictvím, nastoupil Bart do oddělení risku a podpořil tým Atradius v Paříži. Od té doby pracuje stále v Atradius, přičemž ho jeho kariéra zavedla do Francie, Velké Británie, Japonska, Austrálie a do Hong Kongu.

 

Naučil jsem se respektu v Japonsku: Asijsko-tichomořském oddělení rizik

V současné době je Bart v Hong Kongu, kde pracuje jako výkonný ředitel v oddělení rizik pro Asii a Tichomoří. Stará se o asi 60 kreditních analytiků z celého regionu, od Šanghaje po Sydney. “Vedu tým k tomu, aby pro naše klienty dělal dobrá, rychlá rozhodnutí kreditních rizik pro jejich odběratele, ale současně je také vedu k tomu, aby byla tato rozhodnutí stále kontrolována Atradius,“ vysvětluje.

Dodává: “Dohlížím na významné případy, které mi jsou předávány od mého týmu ke schválení. Předsedám také Výboru pro kreditní zhodnocení rizik pro Asii a Tichomoří, Afriku, Indii a Střední východ a také Zemskému výboru Atradius, který stanovuje pravidla pro upisování rizik pro každou zemi a pro trh, který chceme pojistit.“

Nyní, poté co žil v tolika zemích, má Bart nějakou oblíbenou zemi? “Miluji Japonsko,“ přiznává se, “má mystiku. Je to velmi tradiční, ale v mnoha ohledech také ultra-moderní země, která mě naučila hodně o úctě a vážnosti, a je to země, kde jsem potkal svoji ženu.“

“Poprvé jsem pracoval v Japonsku jako senior upisovatel rizik v době, kdy vrcholila finanční krize. Potřebovali jsme snížit kreditní limit u jednoho konkrétního klienta, takže jsem osobně navštívil danou společnost, abych jim vysvětlil situaci. Následující týden jsem byl požádán, abych se do té společnosti vrátil, protože klient nepřijal mé vysvětlení. To se opakovalo v kuse po tři týdny. Čtvrtý týden šel se mnou na schůzku s klientem i můj šéf. Přestože k tomu už neměl nic nového co dodat, bylo jeho vysvětlení přijato. Trochu šedých vlasů a všechno se rozhodlo, můj klient potřeboval slyšet tu zprávu jen od někoho staršího a výše postaveného. Úcta k hierarchii byla dobrou lekcí pro mladého sebevědomého muže, kterým jsem byl a která mě poučila!”

Atradius kariéra | případová studie | Roeland PuntRoeland Punt

Prožívání zážitků, poznávání a respektování různých kultur

Předtím, než se Roeland Plunt ujal své funkce obchodního manažera v dubajské kanceláři Atradius, prověřil si důsledně sociální očekávání tohoto regionu. „Chtěl jsem respektovat místní kulturu,“ vysvětluje. „Jedna z věcí, která mi byla před odjezdem do Emirátů řečena, byla – nikdy se nesnaž potřást si rukou s jakoukoli kolegyní nebo se zákaznicí v Emirátech, protože to se prostě nedělá.“ 

 

Atradius kariéra | případová studie | Roeland Punt

 

„Brzy poté, co jsem dorazil na místo, mě pozvali na schůzku s důležitým klientem. Hlavním kontaktem byla jedna emirátská žena, která se se mnou setkala ve vstupní hale v tradičních šatech s nataženou rukou a s vřelým úsměvem na rtech. Co jsem měl dělat? Samozřejmě jsem si s ní potřásl rukou!“ To setkání bylo pro Roelanda přesným obrazem toho, jaké to je pracovat v jedné z kanceláří Atradius napojených na celosvětovou síť dalších poboček společnosti Atradius. „Pomáhá, když jste otevřený  a umíte rychle reagovat na danou situaci.“ To je ostatně také jedna z věcí, kterou si Roeland užívá. „Rád se učím novým věcem a poznávám nové lidi z různých kulturních prostředí – doslova mě to naplňuje energií!“

Roelandova láska k učení a vzdělání ho provází po celou dobu jeho kariéry. Vždy se zajímal o finance a o globální trhy. Pracoval jako obchodník s deriváty a na Forex účtech ještě předtím, než vstoupil do oddělení zákaznického servisu do Atradius v Amsterdamu. Jeho dalším postupem bylo oddělení upisování rizik a poté práce pro oddělení speciálních produktů, kde založil nový tým v Londýně, než se v jeho hledáčku objevila další zajímavá pracovní příležitost v Dubaji. Za posledních 12 let pracoval v Atradius na pěti různých pozicích a ve třech různých zemích. 

Otevřete dveře a jděte na to

„Nejde o to, kolik pracovních pozic jsem vystřídal, nebo kolik různých zemí jsem navštívil,“ vysvětluje Roeland, „především jde o to, že můžu hledat a zdolávat pracovní příležitosti. Když jsem začínal s novými pracovními pozicemi v různých zemích, určitě mě to posunulo mimo moji komfortní zónu, ale na druhou stranu to také výrazně obohatilo můj život.“  

Roelandova zvídavost a touha po vzdělání se neomezuje pouze na kancelář. „Dubaj je fascinující, je to město plné extrémů. Vyniká výraznými kontrasty, jako je uspěchaný život v kancelářích ve městě oproti poklidnému životu na poušti. Užívám si táboření na poušti se svojí mladou rodinou a také rád prozkoumávám tyto oblasti. Byli jsme v Ománu a viděli jsme vádí řek, oázy, hory, písečné duny a pozorovali jsme zvířata žijící v divočině. A přestože je Dubaj tak trochu tranzitní místo, je to velmi otevřené, multikulturní město s bohatou kulturou. Užíváme si náš pobyt v cizině se všemi těmi odpoledními grilováními na poušti, stejně jako všechny ty kulturní příležitosti, které nám dávají možnost porozumět umění jinak než skrze naše klasické evropské tradice.“ 

Roeland v současnosti pracuje jako regionální obchodní zástupce na Středním východě. „Jsem zodpovědný za všechny obchodní aktivity na Blízkém Východě, všude tam, kde Atradius jako zajišťovatel jedná a podporuje svoje lokální partnery. Tato práce v sobě zahrnuje správu portfolia našich stávajících klientů, generování nového obchodu, uzavírání dalších partnerství a také vedení a rozvoj týmu. Je to vzrušující práce v regionu s mnoha výzvami, ale také se spoustou příležitostí.“ 

Má Roeland nějaké rady pro lidi, kteří přemýšlejí o své kariéře? „Velmi přínosné pro Vás a pro Vaše kolegy bude, když se odhodláte zažít něco nového, protože tím se od sebe můžete vzájemně mnohé naučit. Zejména práce v zahraničí může být k získání vědomostí tou nejlepší zkušeností. Atradius nabízí mnoho takových příležitostí, a to i v malých kancelářích. Doporučuji proto všem, kteří o tom přemýšlejí, aby to zkusili.“ 

Atradius kariéra | případová studie | Paul JenkinsPaul Jenkins

Kariérní žebřík se musí zdolávat od první příčky

Když jsme se zeptali Paula Jenkinse, co se mu nejvíce líbí na jeho práci, ani se nezastavil, aby o tom chvíli přemýšlel, a hned nám opověděl: „Možnost učit se.“ K tomu pak dodává: „Každý den se učím nové věci. O situaci a vývoji na trzích, jakým způsobem fungují firmy u mých zákazníků, a teď, když jsem se přestěhoval do Baltimoru, se také seznamuji s novou kulturou nebo se učím jiným způsobům  podnikání.“

Atradius kariéra | případová studie | Paul Jenkins

Paul Jenkins

 

Paulova touha po vzdělání je dobře vidět na průběhu jeho kariéry. „Pracovat jsem začal v Atradius v Cardiffu ve svých 16 letech tím, že jsem skenoval dokumenty,“ připouští. „Nebyla to zrovna zábavná činnost, ale každý přece musí někde začít a vypracovat se odtamtud. Nejdříve jsem přestoupil do oblasti facility managementu a později do oddělení likvidace škodných událostí, abych nakonec podpořil oddělení upisování rizik v Británii.“

Poté následovala krátká kariérní přestávka, během které Paul cestoval po světě, po které se Paul znovu vrátil do Atradius, tentokráte do australské Sydney. „Sydney pro mě byla skvělá zkušenost,“ říká. „Upisoval jsem limity na Jihovýchodní Asii. V té době byl trh poměrně nestabilní (převrat v Thajsku v roce 2006), a proto jsem si musel rychle vybudovat povědomí o daném regionu, abych dobře rozuměl tomu, jaký dopad bude mít moje upisování na klienty. Byla to skvělá studijní příležitost, která mi umožnila cestovat a poznat naše klienty a jejich odběratele po celé jihovýchodní Asii.“

„A bylo to také v Sydney, kde došlo k největšímu obratu v mojí kariéře, když jsem přestoupil do (obchodu) obchodního oddělení společnosti – přičemž to je rozhodně to nejlepší, co jsem kdy udělal.“ 

Přestože je Paul nepopiratelně velmi  sympatický a okouzlující člověk, má v sobě především podstatnou dávku skromnosti, která mu jednoznačně předurčuje jeho závratný kariérní postup. Paul to vysvětluje jednoduše: „Prodej se orientuje na zákazníka. Až do tohoto okamžiku byla všechna moje práce vždycky jen v kanceláři (back-office). Neměl jsem dostatečné sebevědomí ani sebedůvěru, abych se mohl postavit do první linie. Ale moji manažeři ano. Několik lidí mě v různých obdobích povzbudilo, abych zkusil pracovat v obchodním oddělení. A pak jsem tam najednou pracoval a všechno mi to okamžitě docvaklo.“ 

Všechno je možné s trochou sebevědomí a spoustou tvrdé práce

Přesun do obchodního oddělení ale nebyl jediným povzbuzením, kterému se Paulovi dostalo od jeho manažerů v Sydney. Navrhli mu také, aby dále pokračoval ve svém vzdělávání. Takže, přestože neměl Paul žádné vysokoškolské vzdělání, zapsal se do programu EMBA (Executive Master of Business Administration) na Technologické univerzitě v Sydney.  

„Moje první esej byla hrozná!“ směje se s odstupem času, „ale pracoval jsem na svém sebezdokonalení a brzy jsem si vyvinul chuť na kreditní systém i na vyznamenání.“ 

Dnes je Paul senior manažerem v oddělení obchodu Atradius Global pro celou Severní Ameriku. „Přestože jsem předtím nikdy nepracoval s firmami jako Fortune 500 či s nadnárodními společnostmi, moje současná pracovní pozice se zase až tak příliš neliší od jakékoli jiné pracovní pozice v Atradius. Klíčovým pojítkem jsou totiž vztahy. Moje práce se točí kolem budování a udržování vztahů s makléři a s klienty. A já si myslím, že tohle je pravda pro všechny oddělení v Atradius, bez ohledu na to, jestli jde o globální zákaznický servis, oddělení risku, likvidace škodných událostí, nebo o vymáhání pohledávek.“  

Má Paul rady pro někoho, kdo právě v Atradius začíná, nebo kdo touží rozvíjet  svoji kariéru? „Vystupte ze své komfortní zóny a poslouchejte lidi, kteří  Vám jsou nejblíže. A pokud hledáte fotbalový tým, kterému byste chtěli fandit, vyberte si určitě Liverpool FC.“

 Atradius kariéra | případová studie | Sophie van Assen Sophie van Assen

Zkoumání a řešení problémů jakožto mimořádné projekty

Sophie van Assen je manažerkou speciálních produktů. Ze své centrály Atradius v Amsterdamu řídí oblasti, mezi které patří Nizozemí, Belgie a Skandinávie. „Speciální produkty vytváří řešení, která poskytují ochranu proti specifickým rizikům a jsou doplňkovým řešením pro náš tradiční produkt obratového pojištění pohledávek," vysvětlila. 

Atradius kariéra | případová studie | Sophie van Assen

Sophie van Assen

 

“Hodnotíme situace s jedním rizikem, jako je například jeden konkrétní odběratel nebo určitý plán, a to souběžně s mnoha dalšími různými produkty. Zahrnuje to v sobě tedy mnohem podrobnější mechanismus výzkumu. Jako upisovatel hospodářských rizik provádím hlubší analýzy a podrobněji zkoumám každého odběratele, kterého musím pojistit. Je to fascinující práce, protože tím dostávám příležitost k tomu, abych detailněji porozuměla průběhu podnikání každého odběratele, jeho smluvním vztahům, účasti na trhu,  jakým způsobem se tyto veličiny ovlivňují, nebo konečně také tomu, jak za své dodávky dostane zaplaceno.“ 

„Práce v našem oddělení je opravdu někdy vzrušující, protože často dostáváme za úkol pojistit specifické kapitálové struktury, a to často na nezrušitelném základě a s dlouhou dobou splatnosti.“  

Sophie pracuje s malým týmem, který se zaměřuje výhradně na speciální produkty. „Jsme kolektiv, ve kterém pracují lidé z různých částí světa. Máme širokou škálu dovedností a kolem nás to přímo vře kulturní rozmanitostí. Máme své vlastní týmy analytiků a upisovatelů a máme možnost uplatňovat svoje vlastní ekonomická šetření a můžeme v plné míře využívat vlastní znalosti o upisování rizik.“ 

Sophii se nejvíce líbí vlastní aspekt “řešení problému”. „Opravdu mě nejvíce baví, když můžu poslouchat potřeby našich zákazníků a pak můžu pracovat napříč všemi odděleními v Atradius, abych jim pomohla navrhnout řešení ušité přímo na míru.“ 

Najděte si svůj vlastní kariérní postup, směřujte stranou nebo přímo vzhůru

Průběh Sophiiny kariéry ji umožnil vycestovat po celém světě, a to jak pro Atradius, tak pro jiné společnosti, včetně neziskových organizací. Žila v Indonésii a pracovala v Dominikánské republice, také v Hongkongu a stejně tak i v Nizozemí.

„Myslím si, že nejdůležitější je, aby člověk vždy zůstal v kontaktu se svým kariérním - a osobním – rozvojem, a aby následoval cesty, které vedou nejen přímo vzhůru, ale také i stranou.“

„Než jsem se v roce 2018 znovu vrátila do Atradius, pracovala jsem v jedné velmi známé neziskové organizaci, která se zaměřovala na vzdělávání mladých dívek a pomáhala dospělým ženám najít zaměstnání. Moje dřívější znalosti s mezinárodními organizacemi a s řízením diplomatických vztahů (vysokoškolské vzdělání) a můj  vhled do korporátních struktur (z mých zkušeností v Atradius) mi opravdu v této funkci moc pomohl. Při setkávání se s každodenní realitou života v Asii mi byly tyto moje předchozí zkušenosti velmi užitečným pomocníkem.“ 

„Vždy jsem ale byla v kontaktu se svými kolegy z Atradius a o to víc jsem se radovala, když mi pomohli najít si v Atradius novou práci. Cítím, že mé zkušenosti z práce v různých kulturách mi tady hodně pomohly, abych více porozuměla fungování mezinárodního obchodu. Rozhodně si tuto svoji zkušenost přináším do své nové pracovní pozice.“

„Je to příjemný pocit být znovu součástí Atradius. Líbí se mi způsob, kterým mě Atradius podporoval v mém kariérním postupu. A myslím si, že je skutečně něco na tvrzení, které říká, že se podobně smýšlející osoby přitahují. Domnívám se, že právě tohle je náš společný jmenovatel.“

Pracovní příležitosti

Podívejte se na naše volné pracovní pozice a kontaktujte nás se svým životopisem a průvodním dopisem na info.cz@atradius.com nebo přímo na adresu pověřené kontaktní osoby.
 

Hledáme nového kolegu/ kolegyni

Do oddělení obchodu hledáme kolegu/ kolegyni na pozici manažer/ manažerka prodeje. Podrobnosti k této pracovní nabídce najdete v  připojeného .pdf souboru na této stránce níže.

Pokud byste měli zájem o tuto práci, pošlete svůj životopis na obchodního ředitele společnosti pana ing. Radima Hamáčka, e-mail: radim.hamacek@atradius.com nebo volejte přímo na tel.: 725 766 407 a domluvte si s ním schůzku.

 

Související dokumenty

Související obsah

Vedení a správa

Prostřednictvím Zásad vedení a správy společnosti, Charty zákaznických služeb a investicí do inovací jsme vázáni k tomu, abychom vedli naše zaměstnance, klienty ke zlepšování našich produktů a služeb.